UUTTA:

  • Liikuntaminuuttien lisääminen järjestelmään onnistuu kuluvan kuukauden lisäksi edeltävältä kuukaudelta. Sen vanhempia liikuntaminuutteja ei järjestelmään pysty enää jatkossa syöttämään.

Säännöt ja käytännöt

Liikuntaminuutit vastaavat pisteitä kisassa. Liikkuminen maissa ja laivalla kerryttää yhtä paljon pisteitä.

 

 merkki tarkoittaa, että olet suorittanut liikuntasi laivalla.

 merkki tarkoittaa, että olet suorittanut liikuntasi maissa.

 

Saat itse arvioida suorituksesi tason. Liikuntaminuuteiksi laivalla lasketaan vain vapaavahdin aikana tehdyt liikuntasuoritukset. Raskasta työtehtävää ei siis tule rekisteröidä kisassa. Tasot ovat seuraavat:

 

 matala

 keskinkertainen

 korkea

 

Jokainen osallistuja kilpailee sekä yksilönä että myös omalle laivalle ja omalle varustamolle.

Laivapisteet muodostuvat kaikkien kisaan rekisteröityjen henkilöiden keräämistä minuuteista jaettuna laivan henkilökunnan lukumäärällä (huom. miehistön vähimmäismäärä kisassa on 10 henkilöä).

Varustamopisteet muodostuvat laskemalla varustamon laivojen pisteet yhteen jaettuna varustamon laivojen määrällä.

Jos huomaatte, että laivapisteenne tulokset on laskettu väärästä miehistöluvusta, voitte sähköpostitse ilmoittaa oikean miehistöluvun osoitteeseen urheilu@mepa.fi niin asia korjataan. Voitte myös kysyä, millä miehistömäärällä laivapisteenne lasketaan.

 

Optimaalinen viikko
 

Päästäkseen optimaaliseen viikkoon, tulee kerryttää riittävästi liikuntasuorituksia kolmelta eri liikuntamuodolta: peruskestävyydeltä, lihaskuntoharjoittelulta ja kestävyysharjoittelulta. Minuuttikisan liikuntatavoitteet on kehitetty UKK:n terveysliikunnan suosituksista. Sinun tulee vähintään liikkua viikossa seuraavasti:

 

3,5h peruskestävyttä

2h lihaskuntoa

1,5h kestävyysliikuntaa

 

Ennen kuin olet liikkunut riittävästi liikuntasuositusten mukaan, mittarit ovat sinisiä.

Jos tietty liikuntamuoto ylittää liikuntasuositukset, muuttuu mittarin väri vihreiksi.

Kun kaikki kolme liikuntamuotoa ylittää liikuntasuositukset, muuttuvat mittarit vihreiksi ja näin olet saavuttanut optimaalisen viikon.

Jokainen optimaalinen viikko antaa sinulle 10 lisäpistettä kisassa. Lisäpisteet päivitetään järjestelmään kerran viikossa.

Omat optimaaliset viikot löytyvät oman sivun tieto-palkista. Optimaalisen viikon lisäpisteet päivitetään järjestelmään kerran viikossa.

 

Rekisteröinti

 

Avataksesi uuden tilin, noudata seuraavia ohjeita.

  1. Osallistu kilpailuun klikkaamalla Rekisteröidy.
  2. Täytä tietosi, valitse laivasi listalta ja anna salasana, jonka muistat.
  3. Mene sähköpostiisi klikkaamaan aktivointilinkkiä aktivoidaksesi tilisi. Nyt voit alkaa kerryttämään liikuntaminuuttejasi. Huom! Viesti menee usein roskapostien joukkoon.  
 

Täytä liikuntaminuuttejasi

 

Täyttääksesi liikuntaminuutteja, noudata seuraavia ohjeita.

  1. Lisätäksesi uuden liikuntasuorituksen klikkaa Lisää.
  2. Valitse päivämäärä, jolloin suoritus on tehty, suorituksen kesto, tyyppi (laji) sekä miten raskas suoritus on ollut. Lopuksi valitse, onko suoritus tehty laivalla vai maissa.
  3. Jos lajiasi ei löydy listalta, valitse vaihtoehdoksi: muu.
  4. Klikkaa Tallenna.

 

Unohtuiko salasana tai sähköpostiosoite?

 

Jos unohdat salasanan, klikkaa Unohditko salasanasi? Operaattori lähettää sinulle uuden salasanan sähköpostiisi. Jos unohdat sähköpostiosoitteesi, lähetä sähköpostia osoitteeseen urheilu@mepa.fi.

 

Eikö laivasi löydy listasta?

 

Jos laivasi ei löydy listasta, lähetä sähköpostia urheilu@mepa.fi niin järjestelmänvalvoja lisää laivan listaan. Jos toimit sijaisena eri laivoilla, kirjaa laivaksesi se, jossa olet ollut vuoden alusta.

 

 

         Minuuttikisan rekisteriseloste       Tulosta Minuuttikisa mainos